Tartsd velünk az irányt!

Foglalkozás adatlap

Alapadatok
Szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytató egység vezetője
133100
Gazdasági, igazgatási, érdek-képviseleti vezetők, törvényhozók
Termelési és szolgáltatást nyújtó egységek vezetői
Kereskedelmi, vendéglátó és hasonló szolgáltatási tevékenységet folytató egységek vezetői
Megtervezi, vezeti, koordinálja és ellenőrzi a szállodák, motelek és hasonló intézmények működését, amelyek szállást és egyéb szolgáltatásokat nyújtanak a vendégeknek. Feladatai: a) foglalási, recepciós, szobaszervíz tevékenységek vezetése és ellenőrzése; b) biztonsági intézkedések felügyelete; c) a bárral, az étteremmel, a rendezvényekkel és konferenciákkal kapcsolatos tevékenységek tervezése és felügyelete; d) szeszes ital, szerencsejáték, egészségügyi és egyéb törvények és szabályozások betartása; e) az ügyfelek elégedettségének felmérése és felülvizsgálata; f) könyvelési és beszerzési tevékenységek felügyelete; g) költségvetés készítése az intézmény számára; h) a dolgozók kiválasztásának, oktatásának és felügyeletének ellenőrzése; i) foglalkozás-egészségügyi és biztonsági szabályok betartatása; j) helyi turisztikai információk nyújtása a vendégeknek, kirándulások és szállítás szervezése; k) az egység működéséhez a műszaki és tárgyi feltételek biztosítása.
  • részt vesz a szálláshelyi kínálat ismeretében annak kialakításában, fejlesztésében, a költségvetés kialakításában
  • operatív irányítói, végrehajtói és ellenőrzési feladatokat lát el a szálláshely-szolgáltatás különböző munkaköreiben, főfolyamataiban
  • beszerzési forrásokat kutat fel és kapcsolatokat tart a beszállító partnerekkel
  • biztosítja az egység működésének műszaki és tárgyi feltételeit, beszerzi a szükésges szakhatósági engedélyeket
  • megtervezi a szálláshely marketing stratégiáját és tevékenységét
  • vezeti és ellenőrzi a foglalással, recepcióval és szobaszervizzel kapcsolatos tevékenységeket
  • közreműködik a beutaztató, kiutaztató programok összeállításában, szervezésében
  • különböző rendezvények lebonyolítását tervezi, szervezi, irányítja, utókalkulációját készíti
  • gasztronómiai ismeretei felhasználásával összeállítja és rendszeresen megújítja, fejleszti az egység étel- és italkínálatát
  • ápolja a gasztronómiai hagyományokat
  • gondoskodik a szeszes itallal, szerencsejátékkal, egészségüggyel kapcsolatos törvények és szabályozások betartásáról
  • helyi turisztikai információkat nyújt: szabadidős programokat, kirándulásokat és szállításokat szervez a vendégeknek
  • ellenőrzi a dolgozók kiválasztását, oktatását és felügyeli tevékenységüket
  • felügyeli a könyvelési és beszerzési tevékenységeket, a biztonsági intézkedéseket
  • idegen nyelveken, interkultúrális ismereteit felhasználva tárgyal, kommunikál
  • irányítja és ellenőrzi a vállalkozásra vonatkozó speciális minősítési és minőségbiztosítási rendszerek kialakítását, betartását
  • ellenőrzi a fogyasztóvédelmi előírások következetes végrehajtását
  • követi a vendégkapcsolat alakulását, felméri az ügyfelek elégedettségét, kezeli a törzsvendégprogramot
  • álló és ülő testhelyzetben végezhető, gyakori helyváltoztatással járó feladatkör
  • az ép beszédkészség és a látás elengedhetetlen
  • változatos, pörgős munka, ami túlhajszoltsághoz vezethet
  • az élelmiszerrel és a vendégekkel való érintkezés miatt, a fertőző betegségek kizáró okot jelentenek
  • Jellemzően belső helyszínen, többnyire az adott szálláshelyen (pl.: szállodában, panzióban) végzett tevékenység.
  • Elenyésző fizikai megterheléssel járó, jellemzően szellemi erőfeszítést igénylő munka.
  • Fontos a tiszta, ápolt megjelenés, illetve jellemző a munkahely profiljától függő munkaruha viselése, a higiénikus, minőségi munkakörnyezet.
  • A munkakör általában több műszakos munkaidő beosztással jár.
  • a vezetői tevékenység, az ügyfelekkel és beosztottakkal való folyamatos kapcsolattartás türelmet és együttműködést követel
  • a problémakezelés során előnyös, illetve szükséges a gyors reagálás
  • mások irányításával járó munkaterület, ami stresszhelyzetekkel járhat
  • gyakran kell önálló döntéseket hoznia, amelyek következményeiért vállalnia kell a felelősséget
  • fontos a csapatban végzett munka elfogadása
  • csúcsidőszakokban a munka nagy stresszel, feszültséggel, pszichés terheléssel jár
  • a higgadt, udvarias, előzékeny magatartás alapkövetelmény
  • gyakran kötelező elvárás a túlóra, és hétvégén, ünnepnapokon is dolgozni kell
  • A piac telítődik ami, egyre jobban kiélezi a versenyhelyzetet a vendéglátó egységek között és mivel egyre több vendég érkezik a szomszédos országokból, ezért a külföldi és belföldi egységek közötti versengés is egyre jelentősebb lesz.
  • A szolgáltatások komplexitása és a fogyasztói igények folyamatosan nőnek, egyre tudatosabb fogyasztói magatartás alakul ki, fontosabbá válik az egyéni igények kielégítése.
  • A környezetvédelmi előírások szigorodnak, ami a környezettudatosság fokozódását, a zöld szállodák számának emelkedését is maga után vonja.
  • Elterjednek az egyénileg szervezett utak és az olcsóbb közlekedési eszközök használata, illetve a belföldi turizmus teret nyer a különböző juttatások segítségével.
  • Növekszik az igény a wellness szolgáltatásokra, a helyi specialitások, kultúrák, szokások megismerésére.