Tartsd velünk az irányt!

Foglalkozás adatlap

Alapadatok
Lakossági kérdező, összeíró
422600
Irodai és ügyviteli (ügyfélkapcsolati) foglalkozások
Ügyfélkapcsolati foglalkozások
Ügyfélkapcsolati foglalkozások
A lakosság körében és a szervezeten belül különböző feladatokhoz kapcsolódóan, és különböző témákban kérdéseket tesz fel a megkérdezetteknek, adatokat gyűjt, a válaszokat feljegyzi, majd a kapott utasítások szerint feldolgozza, vagy továbbítja a megbízók részére. Feladatai: a) felkészülés a beszélgetésekre; b) a kapcsolat felvétele a válaszadókkal telefonon vagy személyesen; c) a válaszadóknak a beszélgetés, felmérés céljának elmagyarázása; d) a kérdőívek és felmérések felépítésének, szerkezetének, tartalmának ismerése; e) a válaszok bejegyzése papíron, vagy a számítógépes felmérési rendszerek segítségével közvetlenül számítógépes adatbázisba; f) a válaszokban tapasztalható ellentmondások, következetlenségek felismerése és kiszűrése; g) ügyféligények gyűjtése, elemzése, továbbítása; h) beszámolás a megbízóknak a felmérések közben tapasztaltakról; i) közreműködés a felmérés során keletkezett adatok, információk rendszerszerű nyilvántartásában, feldolgozásában.
  • felkészül a beszélgetésekre
  • válaszadókat kutat fel, válaszadói adatbázist állít össze
  • felveszi a kapcsolatot a válaszadókkal telefonon vagy személyesen
  • a válaszadóknak elmagyarázza a beszélgetés, felmérés célját
  • ismerteti a kérdőívek és felmérések felépítését, szerkezetét, tartalmát
  • a válaszokat bejegyzi papíron, vagy a számítógépes felmérési rendszerek segítségével közvetlenül számítógépes adatbázisba
  • a válaszokban tapasztalható ellentmondásokat, következetlenségeket felismeri és kiszűri
  • az ügyfelek igényeit gyűjti, elemzi, továbbítja
  • beszámol a megbízóknak a felmérések közben tapasztaltakról
  • közreműködik a felmérés során keletkezett adatok, információk rendszerszerű nyilvántartásában, feldolgozásában
  • utcai kérdezést is végezhet
  • a munkavégzés a folyamatos beszéd és koncentrácó miatt közepesen nehéz munkának tekinthető
  • jellemző fizikai tevékenységek a tartós ülés vagy állás, gyaloglás
  • a munkaidő túlnyomó részében a kéz és a karok használata jellemző
  • a monitor hosszú idejű használata fejfájást vagy szempanaszokat okozhat
  • a szabadban dolgozó kérdezők ki vannak téve az időjárás viszontagságainak
  • A munkavégzés változó helyszíneken történhet: így irodában, a megkérdezett személy lakásában, utcán vagy rendezvényen (zárt vagy szabadtéren egyaránt).
  • A munkahét többnyire beosztástól függő, változó.
  • A munkavégzés íróasztal és számítógép mellett végzett tevékenység, de akár folyamatos gyaloglással is járhat.
  • A munkabeosztás is változatos - eltérő leget cégenként -, nem ritka az esti, hétvégi munka, igazodva a megkérdezett személyek életritmusához.
  • Az irodában dolgozó kérdező többnyire egyterű "teremirodában dolgozik, sok esetben zsúfolt berendezéssel.
  • Jellemzően nem saját és kizárólagos használatú asztalok, saját munkaterek jellemzőek, az egyes műszakok dolgozói osztoznak és váltják egymást adott helyen.
  • gyorsan kell személyes helyzetben problémát kezelni
  • konfliktushelyzetek adódhatnak
  • gyakan teljesítménykényszer mellett kell pontosan, szabályszerűen végezni a feladatot
  • Az on-line és telefonos kérdezés költséghatékony, gyors megoldás és akár teljes anonimitást biztosít.
  • Csökkenő presztizsű foglalkozás.
  • A szükséges munkaerő gyakran diákmunkások vagy alkalmi munkások által kerül foglalkozttásra.