Tartsd velünk az irányt!

Virágkötő és virágkereskedő

Foglalkozás rövid bemutatása

A virágkötő és virágkereskedő munkájának egyik legfontosabb feladata a megfelelő áruk, például virágok, cserepek, tápoldatok beszerzése, és azoknak haszonnal történő értékesítése, azaz a megfelelő nyereségesség elérése. Ha ideje engedi, ápolja a vevőkapcsolatokat, például szaktanácsokat ad, annak érdekében, hogy az igényeknek megfelelő áru legyen készleten, valamint, hogy az odafigyelésnek és a kedves kiszolgálásnak köszönhetően a vásárlók visszatérjenek. Fontos továbbá, hogy maga is alkalmas legyen a szép áruk elkészítésére, azaz tudja a virágokat ápolni, előkészíteni, és azokból a vásárlóknak tetszetős vágott virágcsokrokat, díszeket és cserepes virágokat eladni. Tevékenysége során a következő részfeladatok elvégzéséért felelős:

  • Árut szerez be. Átgondolja a vevői igényeket és a piaci lehetőséget, legyen szó szezonális virágokról, ápolószerekről, cserepekről vagy díszítőelemekről. A virágbeszállítókkaltárgyal a beszerzésre kerülő áruk fajtájáról, áráról és mennyiségéről, majd a kereskedelmi egység raktárába szállítatja azokat.
  • Biztosítja az áruk megfelelő tárolását. Annak érdekében, hogy a minőség ne sérüljön, azokat a számukra megfelelő helyen tárolja. Itt gondolnia kell a virágok fényigényére is például.
  • Nyilvántartja a készleteket.
  • Vezeti a bolti forgalmat. Elkészíti a vásárlók igényei alapján a virágcsokrokat, díszeket, koszorúkat. A vevőknek szaktanácsot ad mind a virágok kiválasztásával, mind azok ápolásával kapcsolatosan. Ezen túl figyelemmel kíséri az áruk forgását, azok mennyiségéről és elhelyezkedéséről nyilvántartást vezet, illetve áráról döntéseket hoz.
  • Marketingakciókat szervez. Amennyiben a forgalom azt megkívánja, árakciókat vagy egyéb más értékesítés-ösztönző tevékenységeket indít útjára.
  • Pénzügyeket intéz. Ellenőrzi a számlákat, készpénzes és bankkártyás fizetéseket, illetve banki, postai ügyeket intéz az üzletmenet fenntartása céljával.
  • Munkatársait vezeti. Kiválasztja a bolt profiljához illő szakembereket, akiknek munkaidejéről és fizetéséről dönt, illetve szükség esetén képzést biztosít a számukra.
  • Kapcsolatot tart a vásárlókkal. A vásárlókat üdvözli, illetve elbúcsúzik tőlük, kérdéseikre válaszol, felhívja a figyelmet a futó akciókra, szükség esetén panaszt kezel.
  • Kapcsolatot tart a hatóságokkal. A szabályszerű üzletmenet biztosítása érdekében nyilvántartásokat vezet, egyeztet az illetékes hatóságokkal – például NAV.