Tartsd velünk az irányt!

Foglalkozás adatlap

Alapadatok
Irodai szakmai irányító, felügyelő
322100
Egyéb felsőfokú vagy középfokú képzettséget igénylő foglalkozások
Szakmai irányítók, felügyelők
Egyéb szakmai irányítók, felügyelők
Irányítja, összehangolja, felügyeli és ellenőrzi az irodában folyó – elsősorban adminisztrációs – munkát, kommunikációs kapcsolatokat. Feladatai: a) az irodában folyó ügyviteli folyamatok szervezése, irányítása, ellenőrzése; b) az irodai körülmények között zajló adminisztrációs feladatokat (pl. adatrögzítés és -nyilvántartás, dokumentumkészítés és -szerkesztés, dokumentumok kezelése, irodai és kommunikációs eszközök kezelése, kiadványszerkesztés), általános irodai és adminisztratív készségeket igénylő egyéb tevékenységeket ellátó dolgozók munkájának megtervezése, koordinálása, a feladatok kiosztása; c) az irodai adminisztrációs feladatok végzésének felügyelete, ellenőrzése, közvetlen irányítása; d) a szervezeti, ügyviteli, adat- és dokumentumkezelési szabályok, egyéb utasítások betartása és betartatása; e) az irodában folyó kommunikációs kapcsolatok irányítása, szervezése, ellenőrzése; f) beszámolás a felsőbb vezetőnek.
  • az irodában folyó ügyviteli folyamatokat szervezi, irányítja, ellenőrzi
  • az irodai körülmények között zajló adminisztrációs feladatokat (pl. adatrögzítés és -nyilvántartás, dokumentumkészítés és -szerkesztés, dokumentumok kezelése, irodai és kommunikációs eszközök kezelése, kiadványszerkesztés), általános irodai és adminisztratív készségeket igénylő egyéb tevékenységeket ellátó dolgozók munkáját megtervezi, koordinálja, a feladatokat kiosztja
  • az irodai adminisztrációs feladatok elvégzését felügyeli, ellenőrzi, közvetlenül irányítja
  • betartja és betartatja a szervezeti, ügyviteli, adat- és dokumentumkezelési szabályokat, egyéb utasításokat
  • az irodában folyó kommunikációs kapcsolatokat irányítja, szervezi, ellenőrzi
  • beszámolást végez a felsőbb vezetőnek
  • a cég vezetőinek utasításai szerint jár el
  • sokszor beszél telefonon vagy személyesen például ügyfelekkel, megrendelőkkel
  • statisztikai jelentések, beszámolók, szakmai anyagok összeállításában működik közre
  • határidőket tart nyilván, figyeli azok betartását
  • gondoskodik a technikai berendezések beszerzéséről és zavartalan műköéséről
  • értekezletet tart a hozzá tartozó munkatársak számára
  • részt vesz a vezetőségi értekezleteken
  • szükség szerint végez adminisztratív, ügyviteli feladatokat
  • a munkavégzés többnyire könnyű vagy közepesen nehéz fizikai igénybevétellel jár, a folyamatos koncentrácó miatt közepesen nehéz munkának tekinthető
  • jellemző fizikai tevékenységek a tartós ülés
  • időszakosan előfordul cipelés, görnyedés
  • a munkaidő túlnyomó részében a kéz és a karok használata jellemző
  • a monitor hosszú idejű használata fejfájást vagy szempanaszokat okozhat
  • A munkavégzés döntően irodában zajlik.
  • A munkahét heti 5 napos, de kis méretű szervezeteknél vagy például kampány-, pályázatbenyújtási vagy elszámolási időszakban előfordul a folyamatos intenzív munkavégzés.
  • A munkavégzés íróasztal és számítógép mellett végzett tevékenység.
  • Állandó helyszínen, zárt helyen dolgoznak.
  • Saját irodában vagy nyitott terű, "teremirodában" dolgozik.
  • a dolgozókkal való együttműködés elengedhetetlen
  • konfliktushelyzetek, stresszhelyzetek adódhatnak
  • nagy felelősséggel jár a munka
  • A szolgáltatóipar, ezen belül az ügyviteli tevékenység piaci szerepe erősödik.
  • A kisebb méretű szervezetek komplex tudással rendelkező munkatársakat foglalkoztatnak, esetükben önálló munkakörként ritka az irodai szakmai irányító.
  • Az idegen nyelv ismerete egyre több munkakörben alapkövetelmény.
  • A Magyarországon megszerzett munkatapasztalat jól konvertálható az Európai Unión belül más országban is.
  • Rokon foglalkozasok